این کتاب حتی برای عموم مردم نیز به دلیل بازگویی داستان زندگی پر فراز و نشیب کارآفرینان و مدیران نامآشنا و نامهای تجاری معروف جذابیتهای خاص خود را خواهد داشت.
فهرست مقالهها:
پیشگفتار مترجم
پیشگفتار نویسنده
دربارهی رابرت هارتلی
فصل اول: پیشدرآمد
بخش اول: ماجراجوییهای کارآفرینی
فصل دوم: گوگل، غول کارآفرینی
فصل سوم: استارباکس، الگوی کامل رشد و مزایای کارکنان با مشکل روبهرو میشود
فصل چهارم: بوستون بییر؛ آیا دسترسی به رشد بیشتر امکانپذیر است؟
بخش دوم: جنگهای بازاریابی
فصل پنجم: جنگ کولاها: کوکاکولا در مقابل پپسی
فصل ششم: جنگ رایانههای شخصی: هیولتپاکارد در مقابل دِل
فصل هفتم: جنگ شرکتهای هواپیمایی: بوئینگ در مقابل ایرباس؛ مشکلات برونسپاریهای اخیر
بخش سوم: تولدی دوباره
فصل هشتم: تولد دوبارهی مکدونالد با میانهروی
فصل نهم: هارلی دیویدسون و ایجاد جادبهی معنوی
فصل دهم: هواپیمایی کنتیننتال: رهایی از خاکستر
بخش چهارم: اشتباههای مدیریت بازاریابی
فصل یازدهم: بوردن: نام تجاری پژمرده
فصل دوازدهم: یونایتد وِی: شرکتی غیرانتفاعی که تلاش میکند با تخریب تصویر ذهنی خود مقابله کند
فصل سیزدهم: دایملرکرایسلر، ادغام جهنمی
فصل چهاردهم: خرید رابرمید توسط نیوول به عذاب روحی تبدیل میشود
فصل پانزدهم: دیزنیلند اروپا: سرهمبندی الگوی موفق
فصل شانزدهم: میتگ: فعالیتهای پیشبرد فروش باورنکردنی در انگلستان و جذابیت برونسپاری
فصل هفدهم: کیمارت و سیرز: چالش مدیر صندوق سرمایهگذاری
بخش پنجم: موفقیتهای چشمگیر بازاریابی
فصل هجدهم: هواپیمایی ساوتوست: موفقیت سرانجام به مسابقه گذاشته میشود
فصل نوزدهم: نایک: مرکز قدرت
فصل بیستم: ونگارد: آیا واقعاً به تبلیغات نیاز دارد؟
بخش ششم: اشتباههای اخلاقی
فصل بیست و یکم: بلای ناگهانی داروی مفاصل ویوکسِ مرک و مشکلات بعدی
فصل بیست و دوم: متلایف: فروش فریبکارانه
فصل بیست و سوم: فورد اکسپلورر و لاستیکهای فایرستون: مدیریت غلط، یک سناریوی کشنده است
فصل بیست و چهارم: نتایج: آنچه میتوان آموخت
هنوز بررسیای ثبت نشده است.