دربارۀ کتاب بازاریابی با هک رشد
احتمالاً کسبوکارهایی را دیدهاید که بدون کمترین تبلیغات یا بدون صرف هزینهای برای تبلیغات، بهیکباره سر زبانها میافتند یا در اصطلاح همهگیر و ویروسی میشوند. چنین کاری در نگاه اول نوعی جادو یا شانس به نظر میرسد؛ ولی واقعیت چیز دیگری است. این کسبوکارها خواسته یا ناخواسته از اصولی پیروی میکنند که در دنیای جدید بازاریابی به «هک رشد» معروف است؛ یعنی بهجای صرف هزینۀ هنگفت برای جلب مشتری، با استفاده از این اصول، پایگاه مشتریانِ خودشان را گسترش میدهند. در واقع، برای جذب کسانی بازاریابی میکنند که احتمال اینکه مشتری شوند خیلی بیشتر از غریبۀ پرمشغلهای است که آگهی آن کسبوکار را در فضای مجازی دیده است. بهبیان دیگر میتوان گفت بازاریابی بهشیوۀ سنتی دیگر جوابگو نیست و سرعت تغییرات در بازار و فناوری بهگونهای است که روشهای سنتی دیگر نیاز شرکتها و صنایع را برطرف نمیکند. از طرفی، شرکتهای نوپا نیز بودجۀ هنگفتی برای تبلیغ محصول یا خدماتشان ندارند و باید دنبال راهی باشند تا با کمترین هزینه یا بدون هزینه، پیامشان را به گوش مخاطبان خود برسانند. رایان هالیدی، نویسندۀ این کتاب که از بازاریابان سنتی بود و خیلی اتفاقی به «هکر رشد» تبدیل شد، طی چهار گام و با مثالهای متعدد، به ما یاد میدهد چطور چنین کاری را انجام دهیم.
دربارۀ رایان هالیدی، کارآفرین، بازاریاب و نویسندۀ آمریکایی
تحصیلات دانشگاهیاش را در دانشگاه کالیفرنیا آغاز کرد. رشتۀ تحصیلیاش علوم سیاسی و نویسندگی خلاق بود؛ اما در نوزدهسالگی انصراف داد و فعالیتهای حرفهای خود را در حوزۀ بازاریابی و نویسندگی پی گرفت. این کارآفرین برجسته، تجربههای خود را در قالب چند کتاب به رشتۀ تحریر درآورده است. کتابهای او به چندین زبان زندۀ دنیا ترجمه شده است و میان گروههای مختلف جامعه، از مربیان لیگ ملی فوتبال و ورزشکاران حرفهای جهان گرفته تا کارآفرینان، سیاستمداران، روانشناسان و مردم عادی، طرفداران بسیاری دارد.
فهرست مطالب کتاب بازاریابی با هک رشد
پیشگفتار مترجم
مقدمهای بر هک رشد
هک رشد چیست؟
گام اول: با تناسب محصول با بازار شروع میشود
گام دوم: کشف هک رشدتان
گام سوم: ویروسیشدن
گام چهارم: حلقه را ببندید
داستان من
آیندۀ بازاریابی
پاداش ویژه
گامهای بعدی هکر رشد شدن
بریدههایی از کتاب بازاریابی با هک رشد
– هک رشد در واقع بیشتر طرز فکر است تا جعبهابزار و اگر بناست از این کتاب فقط یک چیز نصیبتان شود، باید این طرز فکر را یاد بگیرید.
– فرقی نمیکند مدیر بازاریابی باشید یا دانشآموختهای که میخواهد وارد این حوزه شود. باید بدانید اولین هکرهای رشد راه جدیدی را باز کردهاند و برخی راهبردهایشان بسیار فنی و پیچیده است.
نسخۀ فارسی کتاب بازاریابی با هک رشد
این کتاب توسط انتشارات portfolio penguin با عنوان انگلیسی Growth Hacker Marketing منتشر شده است. نشر آموخته نیز برگردان فارسی این کتاب را با ترجمۀ امیر انصاری منتشر کرده است.
هنوز بررسیای ثبت نشده است.