فیلیپ کاتلر در سراسر جهان به عنوان «پدر بازاریابی مدرن» شناخته میشود. او بیش از 50 سال در دانشکده مدیریت کلوگ در دانشگاه نورث وسترن تدریس کرده است. کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر پرکاربردترین کتاب درسی در بازاریابی در سراسر جهان است. این داستان او است: چگونه یک دکترا، اقتصاددان از M.I.T، به مقام اصلی بازاریابی در جهان، پدر بازاریابی مدرن تبدیل شد.
فیلیپ کاتلر، استاد برجسته بازاریابی بینالمللی S. C. Johnson در دانشکده مدیریت J. L. Kellogg است. او به عنوان یکی از متفکران برجسته بازاریابی در جهان تجلیل شده است. او مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته اقتصاد در سال 1953 از دانشگاه شیکاگو دریافت کرد. مدرک اقتصاد (1956) از موسسه فناوری ماساچوست (M.I.T.) و ۲۲ مدرک افتخاری از دانشگاههای استکهلم، دانشگاه زوریخ، دانشگاه اقتصاد و تجارت آتن، دانشکده اقتصاد و علوم اداری بوداپست، کراکوف و دانشکده تجارت و اقتصاد و دانشگاه دی پاول دریافت کرده است.
وی نویسنده بیش از یکصد و پنجاه مقاله و 90 کتاب از جمله “اصول بازاریابی، بازاریابی برای هتلداری و گردشگری، بازاریابی استراتژیک برای سازمانهای غیرانتفاعی، بازاریابی اجتماعی، مکانهای بازاریابی، بازاریابی ملل، مقابله با سرمایهداری، دموکراسی در زوال و پیشبرد خوبی مشترک” است. تحقیقات او شامل بازاریابی استراتژیک، بازاریابی مصرفکننده، بازاریابی تجاری، بازاریابی خدمات حرفهای و بازاریابی الکترونیکی است. او مشاور IBM ،General Electric AT&T، بانک امریکا، Merck، Motorola، Ford و… بوده است. او چندین بار در ایتالیا، سوئد، چین، ژاپن، هند، اندونزی، استرالیا، مکزیک، برزیل، شیلی و بسیاری از کشورهای دیگر سخنرانی کرده است.
«فیل کاتلر حکیم حاکم بازاریابی است، با دانش گسترده، بینش نافذ و توانایی شگفتانگیزی برای ترکیب یک موضوع پیچیده به یک موضوع ساده و قابل فهم. کاتلر که یک معلم همه فن حریف است، همچنان به شکل دادن به ذهن رهبران بازاریابی در سراسر جهان ادامه میدهد و از طریق نوشتههایش، میتواند ذهن شما را نیز شکل دهد. جیم کالینز، نویسنده “از خوب به عالی”
یکی از سخنرانیهای این شخص موفق را میتوانید از لینک زیر تماشا کنید: