شش قدم برای موفقیت کسب‌وکار کوچک شما در فصل پاییز

شش قدم برای موفقیت کسب‌وکار کوچک شما در فصل پاییز

شش قدم برای موفقیت کسب‌وکار کوچک شما در فصل پاییز

رواندا آبراهامز

ترجمه: عاطفه صفری

 

شش قدم برای موفقیت کسب‌وکار کوچک شما در فصل پاییز

 

مگر می‌شود؟ آیا تابستان انقدر زود به پایان رسید؟ برای بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، فصل پاییز پرکارترین، پرهیاهوترین و مهم‌ترین زمان سال است. شما چگونه از پاییز در کسب و کار کوچک خود نهایت استفاده را می‌برید؟

البته، به عنوان صاحب کسب‌وکار کوچک، بدون شک تقریبا در تمام تابستان کار کرده‌اید. اما تابستان‌ها معمولاً کساد است؛ تلفن زیاد زنگ نمی‌خورد، مشتری‌ها خواسته‌های زیادی ندارند و شاید شما حتی به اندازه کافی خوش شانس و (باهوش) باشید که خودتان هم به تعطیلات بروید.

اکنون که هوا سردتر می‌شود، برگ‌ها تغییر رنگ می‌دهند، و همانطور که کدوها و تزئینات هالووین در حال ظاهر شدن در پشت‌بام‌ها و ایوان‌ها هستند، کارها سرعت می‌گیرد. مراجعان و مشتریان دوباره تماس می‌گیرند، امور در دست انجام قرار می‌گیرد و کارکنان به آموزش نیاز پیدا می‌کنند. مغازه‌دارها برای تعطیلات کالاها را موجود می‌کنند و مشتری‌ها به احتمال زیاد حالا خریدهای بزرگ یا بهبود وسایل خانه را انجام می‌دهند.

 

چگونه می‌توان از این پربارترین ایامِ سال، بیشترین بهره‌ را برد؟ من شش گام برای این مقصود در نظر دارم:

یک: برای رقابتی نگه‌داشتنِ کسب‌وکار خود بفروشید، بفروشید، بفروشید!

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک به فروش‌های تعطیلات برای بخش قابل توجهی از درآمد خود وابسته هستند. اگر شما یکی از آنها هستید، بروید و با انرژی و پشتکار شروع به فروش کنید.

اگر شما به مشتری‌ها چیزی می‌فروشید؛ چه کالا و چه خدمات، همین حالا بازاریابی را افزایش دهید. مشتریان در حال خرید هدایای تعطیلات و برنامه‌ریزی برای تعطیلات هستند و شما می‌خواهید در دیدرس آنها باشید. اگر یک کسب‌وکار [1]B2B هستید که به فروش تعطیلات وابسته‌اید(مثل فروش به مغازه‌دارها)، بروید، سفارش بگیرید و از سفارش‌ها اطمینان حاصل کنید. اکنون زمان آن است که سخت بازاریابی کنید؛ چه تلفنی، چه با ایمیل و چه به صورت حضوری.

دو: روش‌هایی را پیدا کنید که مشتریان بتوانند محصولات شما را به عنوان «هدیه» بخرند

البته ساده ترین راه برای این کار ارائه گواهی هدیه(کارت تبریک یا هدیه) است. من متعجبم که بسیاری از کسب و کارهای کوچک این کار را نمی‌کنند. یکی از کافه‌های مورد علاقه من کارت هدیه ارائه نمی‌دهد – عجب!

حتی اگر چیزی ارائه دهید که بسیاری از مردم به عنوان هدیه در نظر نمی‌گیرند – به عنوان مثال، یک وکیل بسته‌ی برنامه‌ریزی اموال را به عنوان هدیه پیشنهاد دهد- ممکن است تعجب کنید که مردم آن را هم به عنوان هدیه می خرند! اگر برنامه‌ای از قبل جهت فروش دارید، ممکن است گزینه‌ای برای کارت تبریک یا هدیه هم داشته باشید.

سه: در نمایشگاه‌ها یا همایش‌ها شرکت کنید

پاییز معمولاً فصل خوبی برای چنین رویدادهایی است، اما با شیوع ویروس کووید-۱۹، ما چند سال را از دست دادیم. نمایشگاه‌ها، مشتریان مورد نظر را در یک مکان گرد می‌آورند و اکثر افرادی که در همایش‌ها یا نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند، معمولاً به دنبال محصولات یا خدمات جدید هستند. در کسب‌وکار من، بزرگ‌ترین بانک مشتریانمان افرادی بوده‌اند که در گذشته در همایش‌های صنعتی آنها را ملاقات کرده‌ایم.

چهار: با تامین کنندگان در ارتباط مستمر باشید

پاییز فقط درباره‌ی شما نیست – تأمین‌کنندگانِ شما نیز در این زمان از سال بسیار مشغول هستند و با وقفه‌های زنجیره‌ی تأمین کالا در چند سال گذشته، آن‌ها به‌طور ویژه تحت فشار هستند. مطمئن شوید که به طور منظم با تأمین‌کنندگانتان در ارتباط هستید تا موجودی و مواد اولیه‌تان در هنگام نیاز شما موجود باشند. و همچنین مطمئن شوید که به موقع قبوض آن‌ها را پرداخت می‌کنید تا سفارشات شما را تأمین کنند.

پنج: برای احتیاط پول کنار بگذارید

 بله، پاییز زمانی است که شما پول زیادی خرج می‌کنید، اما اگر خوش‌شانس باشید، در این زمان درآمد زیادی هم دارید. شاید این درآمد مربوط به فروش‌هایی باشد که همین الان داشته‌اید یا شاید هم مربوط به فروش تابستان باشد و حالا وضع مالی خوبی داشته باشید. به‌هرحال حالا اینهمه‌ پول را خرج نکنید!

بخصوص امسال که وضعیت اقتصادی سال ۲۰۲۳ مبهم به نظر می‌رسد، از داشتن پول در بانک قدردان خواهید بود. دو حساب پس‌انداز ایجاد کنید: حساب پس‌انداز برای ماه‌های کم‌فروش و حساب مالیات، صرفاً برای اداره مالیات.

شش: اقداماتی برای باانگیزه‌شدن مجدد خود انجام دهید

امروز حداقل یک کاری انجام دهید که شما را در این پاییز به جلو حرکت دهد. یک مشکل کاری را که مدتی است شما را نگران می‌کرده رفع کنید. با یک مشتری جدید یا یکی از مشتریان قدیمی که قصد داشته‌اید ارتباط خود را با او بازسازی کنید تماس بگیرید، یک وعده نهار هماهنگ کنید و بنشینید و ایده‌های بازاریابی پیدا کنید.

می دانم زمانی که هنوز دوست دارید تابستان باشد، دشوار است که به سختی کار کنید، اما پاییز زمانِ پول درآوردن است تا بتوانید از پس هزینه های تعطیلات ساحلی در سال آینده برآیید.

 

 

 

 

[1] نوعی تجارت و مبادله محصولات، خدمات یا اطلاعات بین مشاغل است، نه بین مشاغل و مصرف کنندگان. (Business-to-Business)

دسته بندی توسعه فردی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

4 پاسخ به “شش قدم برای موفقیت کسب‌وکار کوچک شما در فصل پاییز”

  1. بسیار مطلب جالب و آموزنده‌ای بود ممنون از ترجمه خوب و نشر آموخته که بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت